Стремеж към бъдеще без отпадъци
Работим за подобряване на рециклируемостта на нашите опаковки и за интегриране на нови решения за кръгова употреба на съставки
- До 2025 г. очакваме над 95 % от нашите опаковки да бъдат предназначени за рециклиране и продължаваме да се стремим да постигнем 100 %.;
- до 2030 г. в продуктовото ни портфолио ще бъдат интегрирани нови решения за съставки, които могат да се ползват повторно (базова линия 2021 г.).
С ангажимента, който поехме, ние от Purina разширихме обхвата и си поставихме нова цели.
Ръководейки се от Рамката за планетарните граници (Стокхолмски център за устойчивост), разгледахме областите, върху които нашият бизнес оказва най-голямо въздействие, и определихме цели за 6 от 9-те планетарни граници. Тъй като между границите съществува взаимовръзка, нашите действия целят да окажат положително въздействие върху здравето на планетата в цялост, за да допринесат в крайна сметка за нейното възстановяване.
Защо е важно
Световното производство на пластмаси се е увеличило от 2 милиона метрични тона годишно през 1950 г. до над 350 милиона метрични тона днес. Голяма част от пластмасовите опаковки, използвани за храни, включително храни за домашни любимци, и напитки, понастоящем попадат в природната среда, особено в реките и океаните, като нанасят вреда на екосистемите. Въпреки че пластмасовите опаковки играят важна роля в доставянето на висококачествена храна за домашни любимци на потребителите по безопасен и удобен начин, ние търсим нови методи, които да позволят изхвърлянето на опаковките по отговорен начин. В крайна сметка, по време на целия ни производствен процес искаме да работим за кръгова икономика. По-долу можете да прочетете повече за това каква е основната теория на кръговата икономика.
Решаването на проблема със замърсяването с пластмаса изисква от нас да възприемем всеобхватен и обединен подход. В съответствие с това ние предприемаме стъпки в:
- Разработване на опаковки на бъдещето;
- Оформяне на бъдеще без отпадъци;
- Насърчаване на ново поведение и разбиране.
Занапред ще се съсредоточим върху намаляването на опаковките за еднократна употреба, като амбицията ни е до 2025 г. 100% от нашите опаковки да могат да се рециклират или да се използват повторно, а през същия период целим да намалим и използването на първични пластмаси с една трета.
Работим за намаляване както на броя на различните слоеве материали, така и на сложността на тези материали, за да направим опаковките си по-лесни за рециклиране.
Друг начин да допринесем за оформянето на бъдеще без отпадъци е интегрирането на нови решения за кръгови съставки в нашето продуктово портфолио. Продукти като Purina AdVENTuROS, при които пилотно реализирахме инициатива в Холандия, използвайки излишни зърна от пивоварна, които иначе биха останали да се развалят, са пример за подпомагане на намаляването на отпадъците и стъпка към по-кръгова икономика.
Какво е кръгова икономика?
Решенията в областта на кръговата икономика са свързани с намаляване на отпадъците, използвани в производствения процес, като това включва енергийни отпадъци и отпадъци от суровини, както и такива от опаковки. Например, да кажем, че у дома имате контейнер за компост. Когато обелите картофите за неделната вечеря, обелките не се изхвърлят, а отиват директно в машината за компост, където ще послужат след това за подхранване на почвата.
По същия начин искаме да оползотворим максимално нашите хранителни продукти. Пример за това е пилотният проект Purina Adventurous в Нидерландия. В този проект излишните зърна от пивоварните, които обикновено се вкисват, се запазват и изпилзват в продукта, като по този начин допринасят за намаляване на отпадъците.
Индустрията за производство на храни за домашни любимци също използва странични животински продукти в своите рецепти. Тези съставки, като живак и органи, са хранителни и съдържат високи нива на протеини, които могат да се използват от домашните любимци. Употребата на такива продукти също така означава, че стойността на отпадъците, които могат да бъдат произведени от селскостопанските животни, се запазва, като се използват съставки, които по-рядко се консумират от човека.
До 2025 г. амбицията ни е 100% от опаковките на Purina да могат да се използват повторно или да се рециклират, а до 2030 г. в продуктовото ни портфолио да бъдат интегрирани нови решения за съставките, които да се изпозлзват повторно.
Надграждане върху целта на Nestlé
Точно както ние се стремим да подобрим живота на домашните любимци и на хората, които ги обичат, нашата компания майка Nestlé се ангажира да подобри качеството на живот и да допринесе за по-здравословно бъдеще на отделните хора и семействата, започвайки с нашата общност и планетата.
Gourmet Mon Petit Предназначен за рециклиране калъф
През май 2022 г. пуснахме на пазара първата ни пълна гама от рециклиращи се опаковки в гамата ни Gourmet, Mon Petit.
Тази нова опаковка бе въведена в повече от 20 страни в Европа, включително Великобритания, Ирландия, Белгия и Италия. Това е важна стъпка към целта на Purina до 2025 г. 100 % от опаковките да могат да се използват многократно или да се рециклират. Работата в тази насока ще продължи в началото на 2023 г. с въвеждането на опаковки, които са „разработени така, че да могат да се рециклират“ за гамата на Felix Soup.
Тези нови опаковки на паучове са в отговор на дългогодишното предизвикателство за производителите – как да предоставят на потребителите по-прости пластмасови опаковки, които са по-лесни за рециклиране, без да се прави компромис с вкуса, качеството и безопасността на продуктите.
Подобрената опаковка е изработена от пластмаса (полипропилен), която може да се рециклира на повечето пазари, като същевременно запазва качествата на материала, необходими за осигуряване на високото качество и безопасност, с които се гордеем.